Vivienne in Spanje

Maria Christina Vivienne de los Angeles

Mijn Spaanse collega's vonden het maar vreemd dat ik Vivienne heet en niet Maria Vivienne of Vivienne Maria omdat dat een veel voorkomende combinatie is. Ze besloten dus om me voortaan Maria Christina Vivienne de los Angeles te noemen. Aangezien dit een nogal lange naam is en ze me soms snel moeten roepen noemen ze me ook gewoon chica, guapa of muchacha. Ik moet zeggen dat het nogal verwarrend is om met zoveel dingen aangesproken te worden haha.

Ik zit nu al bijna 3 weken in Lanzarote. Ik werk in het restaurant van het hotel als camarera (serveerster). Het is een lopend buffet, we hoeven dus 'alleen maar' de lege/vieze borden van de tafels te halen en te sorteren voor de ayudantes (helpers), die er voor zorgen dat alle vieze borden, glazen en bestek naar de keuken worden gebracht om schoongemaakt te worden en al het schone weer naar binnen wordt gebracht. Ook moeten we bij het avondeten het drinken halen, aangezien dat niet bij het eten in zit. Dit lijkt opzicht niet heel zwaar of vermoeiend, maar er zijn elke dag ruim 600 mensen die in het restaurant eten en iedereen maakt minimaal 3 rondes. We lopen dus de hele tijd rond en ruimen de borden af en dekken de tafel weer als de gasten klaar zijn. Ik werk van 08.00-11.45 en van 17.45-22.00 voor 5 dagen in de week en ben vrij op maandag en vrijdag. We krijgen 4 keer per dag eten van het hotel in de personeelskantine een ontbijt vanaf 7.30, lunch vanaf 12.00, om 17.00 vroeg avondmaal en om 22.00 het late avondmaal. Helaas is het eten niet heel divers, maar gelukkig slagen we er vaak in iets lekkers te eten in de keuken als het eten van de gasten naar binnen wordt gehaald. Het werk is dat best wel zwaar maar gelukkig is het ook heel leuk, mijn collega's zijn super aardig en dat scheelt een hele hoop. Ik ben een practicante, een stagiaire zeg maar en ik zit met 3 andere practicantes in een appartement in Tias, een plaatsje 6km van het hotel vandaan. In een ander appartement zitten 4 jongens die ook een practica doen. Eerst verbleven we in het hotel zelf, maar aangezien het hotel helemaal volgeboekt is, moesten wij onze kamer afstaan. Het is hier heel gezellig, alleen er is geen internet en je doet er lopend een uur over om bij het hotel te komen. We hebben dus een auto gehuurd zodat we 's ochtends niet nog vroeger op hoeven te staan. Er rijdt ook een bus van het hotel maar die gaat maar 3 keer per dag en die tijden zijn niet echt gunstig. Niet iedereen van ons werkt als camarero, 2 werken er in de bar en eentje in de receptie. Zij werken op andere tijden dan wij en we zitten dus altijd moeilijk met het vervoer, gelukkig heb ik een vast plaatsje in de auto. Wat wel opvallend is is dat de meeste practicantes uit Bulgarije komen en ook uit Hongarije en Tsjechie. De meeste gasten uit het hotel komen uit Engeland, Ierland en Duitsland. Na het werk 's ochtends ga ik of naar het strand, ik blijf in de lobby om te skypen/internetten of ik ga terug naar Tias. Na het werk 's avonds eten we wat in de kantine en gaan we met de auto terug naar Tias. We drinken dan vaak wat met de gene die ook klaar zijn of een dag vrij hebben en daarna gaan we naar bed, want ja, we moeten de volgende dag alweer vroeg beginnen. Hoewel het werk veel tijd inneemt en ook erg vermoeiend is, heb ik genoeg tijd om leuke dingen te doen. Op mijn vrije dagen kan ik gaan en staan waar ik maar wil en er is altijd wel iemand om iets leuks mee te gaan doen.

Afgelopen weekend werd er carnaval gevierd in Puerto del Carmen, het plaatsje waar het hotel staat. Rond een uurtje of 12 begonnen in de straat alle voorbereidingen al voor de grote optocht door de hoofdstraat van Puerto del Carmen, Avenida de las Playas. Ik heb zelf in Nederland nooit carnaval gevierd dus ik weet niet hoe het er daar aan toe gaat, maar hier is het de gewoonte dat mannen zich als vrouw verkleden. Mannen in felgekleurde maillots en make-up, ik moet zeggen dat ze er prachtig uitzagen. Om 5 uur begon dan de parade.. Ik had jullie daar graag een uitgebreid verslag van gegeven met foto's van alle prachtige praalwagens, maar helaas, ik moest eten, omkleden ennnnn werken tot 22.00!

Na het werk hebben we ons allemaal omgekleed en verkleed en zijn we naar 'old town' gegaan. Ik kon niet geloven dat er zoveel jonge mensen waren! In het hotel en omgeving lopen alleen maar gepensioneerde rond en hier waren honderden verklede jongeren. Hierna zijn we nog even naar Niki beach gegaan en daarna ben ik snel m'n bed ingekropen, moest immers om 6.45 alweer op!

Zondag 13 maart kwam Steven me dan eindelijk opzoeken. Hij kwam gelukkig tussen de middag aan en dus kon ik hem met de auto komen ophalen (nee ik reed niet zelf, want dat kleine roze papiertje heb ik helaas zelf nog niet, maar Laszlo gelukkig wel) Het appartement lag gelukkig maar 10 minuutjes van het hotel af dus dat was goed te doen. Hij kwam helaas wel in een wat mindere week: het weer was de eerste 2 dagen slecht, het regende zelfs, en ik was ook nog eens ziek. Gelukkig klaarde het daarna op en hebben we prachtig weer gehad, heb hem vandaag helaas, een klein beetje verbrand, naar huis moeten laten gaan:(

Mijn volgende bezoekers komen helaas pas over 6 weken, Juultje en Hilda.

Daar ben ik wel een beetje jaloers op, als ik al dat lekkere eten zo zie liggen zou ik ook graag wel een weekje hier door willen brengen.. Vooral die toetjes! Ik heb die chocolademousse gelukkig zelf al mogen proeven en die is gewoon verrukkelijk.

Maar goed, ik zou minder over eten praten anders ben ik in ieders verbeelding weer aanzienlijk breder geworden ;)

Voor zover weer even een update. Ik zal nu proberen wat regelmatiger mijn blog bij te houden.

Hasta luego y muchos besos.

Reacties

Reacties

mama

Fijn, we hebben weer iets om te lezen.
Je krijgt de groeten van alle lezers, die geen tijd hebben om een groet achter te laten. Ben even vergeten wie het waren, maar...de groeten!

Tilly

Hoi Vivienne, natuurlijk ook de groetjes van ons allen hier. Op dit moment prachtig weer en we genieten er natuurlijk meteen van.

Leuk om je te volgen, weten we ook wat ons nichtje uitspookt :))

papa

Hoi Mop,
Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Dat zelfs jij carnaval hebt gevierd. Geniet er maar lekker van.
Ik mis je wel op de Skipe, maar daar kan jij niet zoveel aan doen. Kus Pap.

Brigitte

Heey harde werkster,

hartstikke leuk om dit weer gelezen te hebben. Ik zag al een leuke foto van jou en Steven samen op 't strand, heel lief! Lekker verliefd, zoals 't hoort!
Ik verbaas me wel over de lange "dagen" die je maakt, in verhouding werk je dus niet lang, maar je bent wel van 's morgens vroeg tot 's avonds laat verplicht op.... stom eigenlijk. Of doe je ook aan een soort siësta?

Liefs, xx

Char

Hee Viev!
Je hebt het maar zwaar! Zo vroeg op en hard werken! :O Spreek je al vloeiend Spaans en is Lanzarote-spaans eigenlijk anders of niet? Leuk dat Steven langs is geweest! We moeten binnenkort maar een skypedate plannen!! De foto's van carnaval zien er erg leuk uit! Ik heb ook carnaval gevierd, in Maastricht. Daar waren ook mannen verkleed als vrouwen, maar niet allemaal :P. Heel veel plezier nog en tot snel!
Liefs en kusjes, Char

eddy

hallo vivie
ik ben blij en trots dat je het goed doet in spanje
ik sprak je ouders die ik vaak vraag of het goed gaat met jou ik hou je in de gaten
vr gr eddy papa van pris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active