Vivienne in Spanje

Los últimos días en Sevilla

Haha ik krijg elke keer te horen dat er zoveel over eten in mijn blog staat, maar buiten het feit dat het heerlijk is en goedkoop, is eten hier ook gewoon een 'activiteit'. Het is niet zoals in Nederland even snel een boterham naar binnen proppen of na 15 minuten klaar zijn met eten. Je kan hier wel een paar uur bezig zijn met eten, natuurlijk ben je niet constant aan het eten maar praat je vooral heel veel. Iedereen heeft wel van tapas gehoord, maar wat de meeste mensen niet weten is dat tapas niet een gerecht is, maar gewoon een aanduiding van een hoeveelheid. Tapas betekent eigenlijk niet meer dan een kleine portie. Je kunt dus kiezen voor papas bravas en dan besluiten of je tapas, 1/2 portie of een hele maaltijd hiervan wilt.

Woensdag na school had ik dan wel de 'informal meeting'. Een stuk of 8 Portugezen, 8 Italianen, 7 Grieken, 3 Duitsers, 1 Belgische, 1 Fransman en ik! Deze mensen deden ook allemaal mee aan een 'Oneco practica'. We hebben lekker op een terrasje gezeten en wat gedronken en natuurlijk (in het Spaans) met elkaar gepraat.

Donderdag eerst weer naar school geweest. Vervolgens lekker een broodje gegeten en wezen shoppen. 's Avonds hadden we een door de school georganiseerde tapasavond. We begonnen op een gezellig terrasje vlak bij Plaza Alfalfa. Daarna gingen we naar een bar om nog wat kleins te eten of wat te drinken en als laatste zijn we naar 'toro toro' gegaan. Ik weet niet hoe deze bar echt heet maar het bier is er 80 cent en daarom wilde iedereen daarheen. Er hangen wel stierenhoofden aan de muur (vandaar dus toro toro) wat ze in heel veel restaurants in Sevilla hebben trouwens.

Vrijdag was alweer mijn laatste schooldag! Kan het nog steeds niet geloven, het is zo snel gegaan! Na school ben ik eerst met wat vrienden naar een autoverhuurbedrijf gegaan om te informeren hoeveel zoiets kost. We waren namelijk van plan om zaterdag naar Cordoba te rijden. Het bleek helaas onmogelijk en we besloten toen om zaterdag maar met de bus naar Carmona te gaan, een klein plaatsje tussen Sevilla en Cordoba in. Ik heb met Celia nog een ijsje gegeten en 's avonds zijn we met Philip en Yoon naar el Cisne negro (black swan) gegaan. Watje als ik ben heb ik niet alles gekeken dus een echt goede beschrijving van de film kan ik helaas niet geven.

Zaterdag gingen we dus naar Carmona. De bus vertrok van Prado de San Sebastian, maar omdat wij helemaal aan de andere kant van Sevilla zitten moesten we dus vroeg op. Het openbaarvervoer in Spanje is echt super goedkoop, voor 4,70 konden we al naar Carmona en terug. Carmona is een klein stadje/dorp. Ik heb nog een hele discussie gehad over het feit of het nou een dorp of een stad was. Ik dacht dat dat afhing van het inwoneraantal, maar mijn Engelse studiegenoten zeiden dat als er een kathedraal staat het automatisch een stad is en anders niet. Er stond een kathedraal en dus was het volgens hun een stad. In tegenstelling tot Sevilla zie je in Carmona eigenlijk alleen maar Romeinse invloeden. Er staan nog resten van stadsmuren en de kathedraal staat er nog helemaal. Wat opvallend is, is dat deze kathedraal heel veel weg heeft van die in Sevilla, de top is zelfs exact hetzelfde. We zijn tussen de middag op een binnenplaatsje lekker wat gaan drinken in de stralende zon. Het leuke van dit plaatsje was dat er eigenlijk haast geen toeristen waren. Aan de rand van Carmona bevond zich het Alcazar, we dachten dat we daar gewoon naar binnenkonden maar toen we dichterbij kwamen zagen we dat het nu een hotel was geworden. We liepen een stukje naar binnen en er werd ons verteld dat we gewoon rond konden lopen om de restanten van het 'landhuis' te bekijken. Er hingen overal opgegraven stukken en er was een prachtige binnentuin. Vanaf het balkon keek je uit over een een heel stuk grond met af en toen een enkele boom. Vervolgens zijn we naar een pleintje gegaan om wat te eten. Het was hier echt zo goedkoop; ik had een pizza en 2 ijsthee voor maar 4 euro! Na het eten hebben we nog even door een parkje gelopen en hebben we vervolgens de bus weer terug genomen. Ik heb 's middags een heerlijk siesta gehouden en omdat dit alweer mijn laaste avond was hadden we afgesproken om met z'n allen samen avond te eten. We hebben lekker buiten gezeten en allerlei verschillende tapas gedeeld. Na het avondeten zijn we naar la bicicleta gegaan, een bar die er nogal apart uitziet maar waar het best gezellig is. We wilden daarna ook nog naar de Budabar gaan, maar omdat we net over enen arriveerden, zouden we 10 euro entree moeten betalen. Daar hadden we niet zo'n zin in en we zijn dus weer naar Elefunk gegaan. Een van de weinige barren waar ze muziek draaien en je kan dansen. We kwamen nog wat andere klasgenoten tegen en hebben een hele gezellige avond gehad.

Hoewel gister pas om 19.15 mijn vliegtuig vertrok moest ik om 11 uur mijn kamer al uit omdat er een nieuw meisje zou arriveren. Aangezien ik nog niet alles had ingepakt moest ik er dus vroeg uit en dat na zo weinig slaap:( Ik ben 's middags met Celia nog een ijsje gaan halen bij een ijsbar vlakbij ons huisje en vervolgens zijn we nog wat rond gelopen. Om 4 uur heb ik de taxi naar het vliegveld genomen. Het begon al goed: Ik kwam bij de incheckbalie en ze konden mijn reservering niet vinden! Nadat er 3 personen bij waren gaan staan merkte er eentje op dat ze niet bij Lanzarote aan het kijken waren maar bij Rome. Gelukkig is het verder goedgegaan. Bij de x-ray moest ik mijn handbagage nog extra laten checken en beloven dat mijn MacBook niet nieuw was gekocht. Ik heb nog wat turbulentie gehad maar verder is alles prima verlopen.

Ik moet nu mijn leidinggevende van het restaurant ontmoeten dus ik ga er snel vandoor!

Hasta luego y muchos besos

Reacties

Reacties

Brigitte

Gaaf Viev! De titel doet me denken aan het boek wat ik hier nog steeds heb liggen: "Los ultimas dias con Teresa". Dat boek wat iedereen zo braaf h-e-l-e-m-a-al zelf heeft gelezen (!)
Nu mogen de Spaanse lessen z'n vruchten afwerpen in Lanzarote, hopelijk heb je een leuke job daar.. en moet je niet alleen de wc's schrobben (dat is ook een ultimatum zeg). En is het super mooi daar, dat zal best als Canarisch Eiland!

Heel veel liefs!
Brigitte

Natascha

Hoi Vivienne!

Ik volg trouw je verhalen maar realiseerdene net dat ik nog nooit een reactie heb geplaatst en dat jij dus helemaal niet weet dat ik je volg. Bij deze dus: super leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt! Wij hebben morgen oma dag. Jammer dat je er niet bij bent maar we zullen aan je denken :) Xx

Je zusje

Ik mis je! :(

Anita Muskee

Hoi Viviënne, wat leuk dat ik je blog kan bekijken. Bij toeval zag ik de link in onze mailbox. Natuurlijk al een tijd geleden door je moeder verstuurd, maar nu pas door mij in de brei van berichten opgemerkt. SORRY voor deze late reactie. Theo zegt net dat hij wel eerder op je blog heeft gekeken. Maar kennelijk heeft hij geen berichtje achtergelaten.
Ben je nu aangekomen op Lanzarote? Wat voor job heb je? Tot wanneer blijf je daar? Veel succes met alles! x Anita en groetjes van Laura, die even mee zat te lezen...
We gaan je blog nu volgen hoor! Spreken we je van de zomer op het Boskampweekend??? Ja toch hoop ik?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active