Vivienne in Spanje

Mañana, mañana

Ikzie dat het alweer even geleden is dat ik wat heb geschreven. Probeer het nu al een paar dagen maar begin al aardig gewend te raken aan de Spaanse mañana, mañana cultuur en schuif het dus steeds voor me uit.Maar hier dan toch de update:

Donderdag was er een georganiseerde activiteit van de school, tapas eten. We zijn met maar liefst 21 man + docenten naar een 'restaurant' gegaan. Dit was echter een restaurant dat je in Nederland niet (veel) tegen zal komen. In plaats van allemaal tafeltjes met stoeltjes, staat er achter in het restaurant een soort tribune (stenen treden waar je op kan zitten). Deze tent was al aardig druk toen we binnenkwamen en met zo'n grote groep er nog bij werd het al snel bomvol. We hebben hier heerlijke warme broodjes gegeten, ik weet niet meer precies wat erop zat maar het was echt heerlijk en ook nog eens heel goedkoop. Nadat we klaar waren met eten, zijn we doorgegaan naar een Cerveceria. In deze 'biertent' verkopen ze bier van over de hele wereld, maar aangezien ik niet van bier hou, bleef het voor mij bij een colaatje ;)

Aangezien we donderdag nogal laat naar bed waren gegaan, konden Kim en ik allebei niet zo goed opstaan. We moesten ons dus flink haasten voor de bus en, natuurlijk, deze reed net voor onze neus weg en dus zat er niets anders op dan ruim 15 minuten te wachten op de volgende. We kwamen wat laat aan op school, maar tot onze verbazing waren we niet eens de allerlaatste, sterker nog, er waren pas 4 van de 9 andere studenten aanwezig. We hebben deze week vooral het verschil geleerd tussen de Indefenido en de Perfecto. Vandaag deden we dus een afsluitend 'werkwoord' spelletje (en ik kan het niet laten om te zeggen dat ik die gewonnen heb muhaha!) Na school werd ons gevraagd om een enquête in te vullen over ons verblijf (te VER van het centrum en niet zo fris) en daarna hebben we een lekkere bocadillo de pechuga gegeten bij onze favoriete broodjeszaak. Na het lunchen zijn we naar huis gegaan voor een heerlijke siësta (echt een fijne gewoonte hier in Spanje, lekker even op bed gaan liggen tussen de middag zonder dat je vreemd wordt aangekeken) en 's avonds een heerlijke 'stokbrood pizza' gegeten. Aangezien we niet in het centrum zitten en we wel uit wilden gaan, besloten we de laatste bus naar het centrum te nemen en met de taxi terug te gaan. Vanzelfsprekend hadden we dit natuurlijk allemaal goed gepland, maar ja, we blijven meisjes en voordat ons haar en make up goed zat, het geld was ingepakt en de sleutel was gevonden, moesten we ons haasten voor de bus. Om bij de bushalte te komen moeten we een grote weg oversteken die verdeeld is in 2 stukken. Het vervelende aan deze oversteek plaats is dat deze 2 stoplichten totaal niet op elkaar ingesteld zijn, als de ene op groen staat staat de ander op rood en omgekeerd. We stonden dus voor het eerste stoplicht te wachten en ja hoor, daar kwam de bus al. Ik begon al te rennen maar Kimberley, met haar hoge hakken, kon dat niet bij houden en de bus wilde dus al wegrijden. Gelukkig was er een man bij de bushalte die de bus tegen hield en zodoende hebben we hem dus toch gehaald!We hadden gehoord dat Alfalfa een leuke plek was om uit te gaan en dus liepen we daar heen. We kwamen onze Franse klasgenoot Stefano daar tegen en die nam ons mee naar een andere bar/discotheek waar we de rest van de avond gebleven zijn. Na een super leuke en lange nacht zijn we toen met de taxi naar huis gereden (maar 2,50 p.p.) en lekker ons bed in gesprongen.

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen. We hadden 's middags met Philip, onze klasgenoot uit de UK, afgesproken om de kathedraal te gaan bekijken. We zijn toen helemaal naar boven gegaan en konden zo over Sevilla uitkijken, wat echt super mooi is! Vervolgens kwamenJoão en Yoon en gingen we met z'n allen richting de rivier. We hebben daar wat gedronken op een terrasje en daarna churros met chocola gegeten.Vervolgens zijn we naar het museum gegaan. Een groot museum met vele schilderijen en een mooie binnentuin. We kwamen hier ook onze Amerikaanse klasgenoot tegen (die volgens ons wel wat weg heeft van Chad Michael Murray). De tijd vloog voorbij en het was intussen alweer half 7, we gingen dus snel naar huis om ons om te kleden om vervolgens weer de bus naar het centrum te nemen. We zijn weer een broodje gaan eten in het restaurant van donderdag en zijn vervolgens nog door de stad gelopen op zoek naar de Buda/Buddha bar, waar iedereen over praat, maar waarvan haast niemand weet waar hij zich bevindt. We hebben hem uiteindelijk gevonden, maar besloten dat we toch te moe waren om er naar binnen te gaan (wat een helden zijn we ook;) Uiteindelijk hebben we nog ergens wat gedronken en hebben we daarna weer een taxi naar huis genomen.

Ook vandaag hebben we weer lekker uitgeslapen, ik althans, want Kimberley vond het noodzakelijk om super vroeg de was in de wasmachine te gooien :P We hebben lekker op het balkon in de zon 'ontbeten' en zijn rond een uur of 3 op pad gegaan. We hadden al wat leuke dingen gehoord over Plaza de España, het grootste park van Sevilla, en daar was niets van gelogen. Het is een mooi groot park met een groot gebouw en water en veel bomen (dit is een beetjevage omschrijving maar het is nou eenmaal moeilijk uit te leggen in woorden, gelukkig hebben we foto's gemaakt) We hebben daar lekker even gezeten op een bankje en zijn vervolgens weer richting huis gegaan. Het laatste stuk met de bus was nogal eng. Alle straatjes hier in Sevilla zijn super smal en hebben veel bochten. Ik vond het al zo knap van al die buschauffeurs dat ze er zo goed doorheen konden rijden zonder ongelukken te veroorzaken, maar deze buschauffeur had een slechte dag en reed de zijkant van de bus (onze kant natuurlijk..) tegen de muur aan en wij schrokken ons dus kapot. Er ontsnapte zelfs een kreetje van angst waarop de rest van de mensen ons verbaasd aankeek en vervolgens weer recht voor zich uit staarde. Het gebeurd waarschijnlijk dus wel eens vaker.

Verder proberen we aankomende week naar de bios te gaan en misschien ook wel naar het pretpark. Kim gaat helaas volgend weekend alweer weg dus we proberen zoveel mogelijk te doen en zullen het dus druk hebben deze week.

Hasta luego y muchos besos a todos

Jolanda (moeder van Kimberley)

Hartstikke leuk verslag Vivienne....zo weet ik ook inhoudelijk veel meer over wat jullie allemaal beleefd hebben afgelopen week!! gracias! veel plezier nog komende week samen met Kimberley.

mama

Hoi Viv,
Wat een leuk verslag! Lekker om te lezen en zo mee te beleven.
We kunnen niet wachten om alles zelf te zien.
Vanavond het hotelletje boeken en dan zien we je snel.
Muchos besos voor jou

Brigitte

Heey Viev,
Wat jammer dat 't hollandse maatje Kimberly al weer zo snel weg gaat. Wel leuk om dit weer te lezen. Krijg ook weer behoefte om de heerlijke zon op te zoeken door jou. ("in de zon 'ontbeten'.. wauw!) Ik heb hier liever nog steeds een lekker vestje + jas aan.
Zo te lezen komen je ouders ook die kant op! Heerlijk toch! En je vriendje jarig alweer bijna.... hopelijk trek je het, waarschijnlijk wel met al die mooie indrukken die je daar op doet. Meisje, geniet er van, je hebt er hard voor gewerkt!
Heel veel liefs en muchos besos a ti

ellen (charelle)

Van je moeder de link van je blog doorgekregen. Ik volg met nieuwsgierigheid al je verslagen.
Wat een indrukken allemaal zoals je dat beschrijft. En dan die zon erbij. Klinkt goed. Ook heel leuk om die f'oto's zien. Niet al te Spaans worden met je siësta's hé?