Vivienne in Spanje

Érase una vez...

¡Buenos dias a todos!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets heb geschreven dus ik begin maar snel!

Vorige week vrijdag was de laatste schooldag van Kim. We zijn in de pauze weer in het restaurantje gaan zitten waar we tegenwoordig eigenlijk iedere dag heengaan en ook deze schooldag vloog weer voorbij. We zijn na school naar huis gegaan en hebben nog lekker op het balkon in de zon gezeten. 's Avonds hadden we afgesproken met wat vrienden. We zijn eerst wat gaan drinken in een barretje en vervolgens zijn we naar 'Abril', een super mooie en chique discotheek, gegaan.

Na een ochtendje lekker uitslapen, zijn we zaterdagmiddag naar Plaza de España gegaan. Een groot halvemaan vormig gebouw, dat met zijn overheersende blauw-witte patronen veel weg heeft van een groots delftsblauw kunstwerk. Naast dit gebouw bevindt zich een groot park waar zelfs parkieten leven (hier kwam ik ook pas achter toen ik er voor de tweede keer met mijn ouders doorheen liep). 's Avonds hebben we wat gegeten in het restaurant met de broodjes en als toetje zijn we een heerlijk ijsje gaan halen in Alameda de Hercules.

Zondag vroeg op gestaan om Kim te helpen met het dragen van haar belachelijk grote koffer en tas en heb haar daarna voor de laatste keer uitgezwaaid :(

Helaas verliet niet alleen Kimberley, maar ook het goede weer Sevilla, want er volgden een aantal regenachtige en bewolkte dagen. Maandag was mijn eerste schooldag alleen, het was bewolkt en het miezerde zachtjes en ik stond helemaal alleen op de bus te wachten (zielig he?). Het had die avond flink geregend en aangezien ze hier in Sevilla niet gewend zijn aan regen en dus ook geen goed werkend rioleringsysteem hebben, stonden de straten blank en waren mijn schoenen in no time doorweekt. Great. Na school ben ik direct naar huis gegaan en heb ik die dag verder niet veel meer gedaan dan een filmpje gekeken, mijn eten klaargemaakt en opgegeten en naar bed gegaan.

Toen ik woensdagochtend wakker werd en voorzichtig uit mijn raampje gluurde, kreeg ik weer een sprankje hoop. Het regende niet! Helaas werd deze blije gedachte al vrij snel verdrongen toen ik in de bus stapte en het keihard begon te regenen. Ik weet niet of het door pure eigenwijsheid van de chauffeur kwam of omdat de ruitenwissers hier nauwlijks gebruikt worden en dus vast zijn geroest, maar ondanks de regen die het zicht volkomen belemmerde, reed de buschauffeur super hard door al die kleine straatjes zonder dat hij de weg goed kon zien! Nadat ik opgelucht en heelhuids de bus had verlaten, besefte ik me dat ik geen paraplu mee had (ik zit toch ook verdorie in Spanje!)Ik ben dus zo snel ik kon naar school gelopen, maar dat verhinderde niet dat ik me de rest van de dag een verzopen katje heb gevoeld. Het was een van de laatste dagen van João en hij had gevraagd of we ergens wat konden gaan eten. Ik ben dus 's avonds (in de stromende regen, maar dit keer gewapend met paraplu) naar het centrum gegaan om wat te gaan eten met João, Philip, Yoon, Brianna en Jason. We hadden een aantal tapas besteld en die met z'n allen opgegeten. Als toetje hebben we nog een lekker stukje cheesecake gegeten en al met al heb ik me helemaal rond gegeten voor minden dan 10euro ;)

Donderdag kwamen paps en mams! Ik stond al enige tijd te wachten bij hun hotel (had in mijn beste Spaans aan de receptioniste uitgelegd dat mijn ouders eraan kwamen) toen ik werd gebeld met de mededeling dat ze verdwaald waren.. Zucht.. Eigenwijze ouders ;) Ze zitten in een mooi schoon hotel en ze hebben 'a room with view', oftewel, ze hebben een raam en kijken aan tegen een kale muur en als ze een beetje hun best doen kunnen ze als ze recht naar beneden kijken het binnen tuintje zien. We zijn het centrum in gelopen en ik heb ze een beetje rondgeleid en 's avonds hebben we weer lekker gegeten bij het brood restaurantje.

Vrijdagochtend eerst weer naar school gegaan en 's middag heb ik mijn ouders het stierenvechters stadion laten zien waar (helaas) nog steeds gevechten worden gehouden. Dit stadion is een van de belangrijkste stadions van Spanje en is de op een na grootste, in Madrid staat de allergrootste. Daarna hebben we 'el museo de Bellas Artes' bezocht. De mensen die hier werken moeten zich wel heel erg vervelen, want bij het eerste loket dat je passeert krijg je een gratis toegangskaartje en 5 meter verderop wordt dit kaartje door iemand anders gecontroleerd. Het schijnt dat dit museum de grootste kunstcollectie van Spaanse schilders bezit. 's Avonds zijn we bij een gezellig restaurantje gaan eten (spaghetti en pizza!) en heb ik ook een heerlijk toetje gegeten. Om 9uur had ik met wat vrienden afgesproken bij de fontein om nog ergens wat te gaan drinken op Alameda de Hercules, helaas reden er tegen de tijd dat ik weg wilde gaan geen bussen meer en zat er niets anders op dan naar huis te lopen. Gelukkig liepen er wat mensen mee!

Zaterdagochtend heb ik weer een beetje uit kunnen slapen. Ik had 's middags afgesproken om met m'n ouders naar Real Alcazar te gaan, maar aangezien de tuinen het mooist zijn als de zon schijnt en het die dag regenachtig was, zijn we naar Plaza de España gegaan. Die dag arriveerde ook mijn nieuwe huisgenootje, Celia. Ze komt uit Duitsland maar heeft hiervoor al 6 maanden Spaans geleerd in Salamanca en spreekt het dus al super goed. 's Avonds ben ik met wat vrienden wat gaan drinken in Triana, maar het regende zo hard dat er haast niemand was en we al vrij snel weer richting huis gingen. Philip en ik kwamen nog langs een leuke bar waar ik met Kim ook al een keer naartoe was gegaan samen met Stefano, en ja hoor, die stond daar nu ook weer. Philip en ik hebben ons over laten halen om toch nog een drankje te drinken en al met al was het dus weer een lange avond.

Zondagochtend heb ik de hele ochtend lekker uitgeslapen! 's Middags ben ik naar het hotel van m'n ouders gegaan en heb ik eerst een uurtje met m'n vader hardgelopen langs de rivier (no way! haha echt wel!) Vervolgens zijn we naar Real Alcazar gelopen. Dit 'paleis' is van binnen prachtig versierd en heeft enkele mooie binnentuinen, maar waar het vooral om bekend staat is om de tuin. De tuin is echt muy muy grande, er staan sinaasappel- en citroenbomen en overal staan kleine fonteintjes. 's Avonds ben ik met Celia wat gaan eten in het centrum en ben met haar een beetje door Sevilla gelopen om te laten zien waar onze school zich bevindt.

Maandagochtend ben ik extra vroeg naar school gegaan om Celia te helpen met de weg, zij moest er namelijk al eerder zijn. Vandaag hebben we in de klas een hele leuke oefening gedaan om alle 4 de pasados uit elkaar te houden en te gebruiken. We moesten in groepjes van 3 of 4 een sprookje verzinnen met elementen erin die we van onze lerares kregen. Het was zo grappig om te zien hoe iedereen zich helemaal inleefde en erop los begon te fantaseren (en dat terwijl ik toch echt de jongste ben in onze klas haha). Ons verhaal ging uiteindelijk over een fee, die veranderde in een ogre en die de zwakke gnoom Jason redde van de sterke boosaardige wolf Stefano en toen de wolf dood was veranderde ze weer terug in een fee en werd ze verliefd op de gnoom en gingen ze per boot naar een mooi eiland para su luna de miel. Na school werd ik opgewacht door de paparazzi! AAAAH! Oh nee, het was mijn moedertje maar met haar mega grote camera met flits! Het was alweer de laatste dag voor mijn ouders. We hebben de Giralda beklommen en hadden zo een prachtig uitzicht over Sevilla. 's Avonds zijn we gaan eten in Los Coloniales, een typisch Spaans tapasrestaurantje. Daarna moest ik helaas voor de laatste keer afscheid nemen :(

Vandaag ondervond ik voor het eerst hoe het is om een 'Spaanse afspraak' te hebben. Ik had met Celia afgesproken om om 8.15 te vertrekken zodat we de bus van 8.25 makkelijk konden halen. Om 8.20 heb ik nog maar eens naar haar geroepen maar ze vertelde me dat ze nog cinco minutos más nodig had. Nou vooruit, ik was ondertussen nog een keer naar de wc geweest, had een extra sultana ingepakt en mijn busgeld uitgeteld, maar om 8.30 was ze nog haar kamer niet uit! Ik liep alvast naar de deur en draaide hem van het slot af en hoopte met deze subtiele hint duidelijk te maken dat ik hier niet van gediend was, maar het duurde nog zeker 5 minuten voordat mevrouw haar kamer had verlaten. En ja, de bus hadden we dus gemist. Gelukkig was Raquel, onze lerares, zelf ook aardig laat dus veel had ik niet gemist. Na school ben ik met Celia naar de supermarkt gelopen en daarna hebben we een soort lasagnarolletjes gegeten, het zag er niet uit maar smaakte wel super ;) 's Middags ben ik nog terug naar het centrum gegaan voor mijn 'informal meeting' maar na wat telefoontjes bleek dat dat pas morgen is -.-' Ik heb toen besloten om naar de kapper te gaan. Vond het wel doodeng, zometeen heb ik geen haar meer over of ben ik platinablond met krullen! Gelukkig viel het mee, het is gewoon een stukje korter en aardig uitgedund en, dat is altijd zo fijn aan naar de kapper gaan, mijn haar ruikt echt heerlijk!

Nou voor zover mijn verslag!

Hasta luego y muchos besos,

... y colerin colorado este cuento se ha acabado ;)

(dit is in Spaanse verhaaltjes de eindzin)

Reacties

Reacties

Kimberley

Haha klinkt leuk! Hoe is het nieuwe meisje?
Ik heb het mooie weer met mij meegenomen, lig al de hele week elke middag op het strand!
Heeeel veel plezier nog deze week meid!

mam

Hé poppie, heb je haar niet eens gezien! Het is gelukkig niet helemaal kort. Ze kunnen best wel knippen hè, en als het niet bevalt kun je nog altijd heel hard rennen!

Steven

En nu op weg naar Lanzarote! jij wereldreiziger! hopelijk heb je daar ook internet zodat ik een beetje bij kan blijven;)
kus!

Charelle

Vievje! klinkt echte supeeernice. valt me wel op dat je ontzettend goed onthoud wat je eet haha, ik weet het meestal de dag erna al niet meer (toch prioriteiten stellen he). En op z'n Spaans afspraken maken lijkt me wel wat! have fun nog, moet wel lukken toch? beter dan hier in Nederland waar het nu al weetikveel hoe lang regent! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active