Vivienne in Spanje

Lunes, martes, miércoles y JUEVES!

¡Buenos dias!

De schooldagen vliegen hier echt voorbij! Probeer al een paar minuten tevergeefs te bedenken wat ik maandag allemaal gedaan heb maar kan het me niet meer herinneren. Het enige wat ik nog weet is dat onze klas gesplitst is omdat er weer nieuwe studenten bij zijn gekomen en het allemaal te veel voor in 1 klas is.

Normaal gesproken vertrekken we hier rond 8.15 zodat we om 8.28 de bus hebben richting Plaza del Duque de la victoria. Helaas lukt het niet altijd om optijd weg te gaan en we hebben onze bus dus al een paar keer vlak voor onze neus weg zien rijden. Gelukkig rijden er op de meeste dagen 2 bussen vlak na elkaar en konden we met de 2e bus mee. In de pauze gaan we meestal met z'n allen naar een terrasje vlakbij de school. De meeste drinken dan wat koffie of eten een toast. Ik besloot een lekkere warme choco te nemen, tenminste, hij zou lekker kunnen zijn als de melk nog goed was geweest! Heb gelukkig een nieuwe gekregen ;) Na school zijn we eerst even gaan shoppen en zijn we vervolgens lekker in de zon gaan zitten en hebben we gewacht tot het 5 uur was en de rondleiding begon.

Woensdag waren we zelfs te vroeg bij de bushalte! We maken progressie ;) TIjdens het wachten hebben we snel de 20minutos, gratis krantje dat de 'krantenman' ons geeft, doorgebladerd. Die man staat daar elke ochtend krantjes te geven aan iedereen die langs komt, hij is zelfs een keer naar onze bus gerend, omdat we bijna waren ingestapt zonder krantje en dat kan natuurlijk niet! De weersvoorspellingen waren weer buitengewoon aangenaam en we waren al bezig met dagdromen over een heerlijke ijstee bij de fontein, toen de bus plotseling stopte en we overal om ons heen stilstaande auto's zagen. Ja hoor, een klein busongeluk en dus: chaos! Om in het centrum te komen moet de bus door een smal straatje rijden, dus als deze weg wordt versperd dan loopt alles mis. Bovendien ligt dit straatje aan een soort rotonde en alles liep dus vast. 15 minuten lang hebben ze erover gedaan om de bus die klem zat, achteruit te laten rijden door het kleine straatje met de vele bochten. Die mensen kunnen echt goed rijden, want het lijkt me echt onmogelijk om dat te doen. Die middag zijn we na school direct naar huis gegaan, omdat we om 18:30 hadden afgesproken bij de bioscoop samen met Philip en Yoon. We zijn naar de film 127horas geweest. Een film over een avontuurlijke man die tijdens een afdaling met zijn arm klem komt te zitten omdat er een rotsblok op valt, hij kan alleen overleven door zijn arm af te snijden (ieehhh!) Dat was echt smerig. Bovendien moest hij dus eerst zijn bot afbreken en was het mes niet eens scherp! Al met al een smerige bedoeling, maar het was opzich een interessante film :P Na de film zijn we naar de tapas bar gegaan en hebben we weer een lekker broodje gegeten.

Vandaag zijn we met onze klas naar 'el jueves' gegaan en zoals de naam al doet vermoeden is die er alleen op donderdag (jueves). Een marktje met allemaal (tweedehands) rotzooi, maar wel erg gezellig. We moesten allemaal vragen beantwoorden en vonden zelfs eensoort standbeeld van een leeuw die volgens de verkoper minstens 800(!) euro op moet leveren. Na school zijn we ergens op een terrasje gaan zitten om wat te eten. En waar eten is, zijn duiven! En waar duiven zijn, is duivenpoep! Ja hoor, die ging het, FLATS, op Kim's schouder (sorry Kim:P) Gelukkig konden we er allebei heel hard om lachen :P Na het eten snel naar huis gegaan. Het is nog geen dag zo warm geweest als vandaag. 20 graden en geen wolkje te zien. We zijn dus lekker in onze korte broek op het balkon gaan zitten en hebben al de nodige vitamine D opgezogen! Helaas moest precies vandaag de weg van onze straat vervangen worden en hadden we dus wel wat last van lawaaioverlast, maar we mogen niet klagen. Moet nu echt even opschieten want we vertrekken over 10 minuten richting het centrum voor een flamenco show!

Hasta luego y muchos besos

Reacties

Reacties

Lisanne

Noootje, wat een heerlijk weer is het daar zeg en wat vet dat je helemaal mee gaat met de cultuur van de siesta en het traditionele spaanse eten.
haha dat duiven incident is gelukkig minder erg dan die van mij he :P , maar vraag me toch af waarom het nooit bij jou gebeurd?
Beso xxx

Steven

Omdat mijn vriendin altijd walgelijk veel geluk heeft! Leuk om je stukjes te lezen hoor Viev! Je blijft toch nog wel iets van die Spaanse lessen onthouden? Want als wij later naar een Spaans land op vakantie gaan moet jij het woord toen hoor, ik kom niet verder dan cherveza en daar hou ik niet eens zoveel van;) kuskus!

mama

Hoi meisje,
Wat een leven heb je toch! Lekker het zonnetje erbij en dan nog Spaans leren (en onthouden?).
Ik hoop maar dat Kim al had gegeten toen de duif op visite kwam.
Wij hebben nog een paar dagen minder weer en dan kunnen wij ook onze vitamine D aanvullen! Heb het dringend nodig hoor. Vandaag weer tijd voor mijn B12 prik.
Gisteren heb ik lekker gegeten bij Jacks Steakhouse in Nieuwegein. Erg lekker hoor.
Papa slaapt nu en ik ga ontbijten met een lekker gekookt eitje. Spreek je vanavond misschien?
OOk van mij weer een lekkere beso X

Brigitte

Zon? Doe mij dat maar, ik ril van de kou, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Je bent alweer 2 weken in Spanje, gaat eigenlijk best wel snel. Heb je iets wat je al heel lekker vindt in Spanje? Of eet je alleen wat je denkt dat je lust :P
Un abrazo!

kiki mulder

Hallo nichtje, Hartstikke fijn dat je in Sevilla zit, heb net de foto's bekeken en ik zie mooie plaatjes. Mmmmmmm, droomlocatie's, zijn er nog knappe strakke stoere lange breed geschouderde spanjaarden of zijn ze aan de kleine kant. Dat zou al onze dromen, gebaseerd op de Bouquet boekjes die we gelezen hebben, teniet doen! Groetjes van uit een zonnig, maar fris Nieuwegein.

Kimberley

Ahhh als ik dit weer lees mis ik jou en Sevilla en alles wat erbij hoort wel hoor!
Nog een weekje meid! Ik vind het trouwens wel weer tijd voor een nieuwe blog want ik ben benieuwd wat je allemaal hebt gedaan sinds ik er niet ben!
Nog heeeel veel plezier je laatste weekje!! Liefs xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active